Menüpontok
Kosár

Miről szól a Home-staging?

Miről szól a Home-staging?
Miről szól a Home-staging?
0Ft
Nettó ár: 0Ft
  • Availability: In Stock
  • Item No.: HOMESTAGING

Elérhető opciók

MIRŐL SZÓL A HOME STAGING?

home staging (ingatlanfelkészítés) egy összetett ingatlan-marketing szolgáltatás. Célja, hogy elősegítse az értékesítést és növelje az ingatlanok piaci értékét. 

Sokkal többről szól, mint feldíszíteni a lakást.

A home staging során az ingatlanfelkészítésben jártas szakember és csapata kijavítja az ingatlan hibáit, megmutatja, előtérbe helyezi azokat a funkciókat, amelyek a célközönséged számára vonzóvá teszik a lakásod.

Ezáltal az ingatlan kiemelkedik a kínálatból, rövidebb idő alatt elkel. Az aktuális piaci körülményektől és a felkészítésre fordított erőforrásoktól függően a felkészítés által az ingatlan értéke is növelhető.


HOGYAN VÁLHAT VONZÓVÁ A LAKÁSUNK A LEENDŐ VEVŐK SZÁMÁRA?

Az ingatlanvásárlás komoly előrelépést jelent a vevők életében. Hosszútávú kötelezettségvállalással és nyilvánvalóan kockázatokkal jár. Ezért fontos, hogy a vevőjelölt már a hirdetésben bemutatott fotók és információk alapján el tudja képzelni magát és a leendő új életformáját a lakásban. 

A vevő a megvalósítandó álmaival együtt lép be az ingatlanba. Meg kell győznünk arról, hogy ez a hely lesz  számára az álomotthon.

HOGYAN ÉRJÜK EL MINDEZT?

Az ingatlanban rejlő lehetőségek megmutatásával. Vegyük figyelembe, hogy a leendő vevőnek olyan funkciókra is szüksége van, amelyek nem biztos, hogy megmutatkoznak az ingatlan aktuális állapotában. Hiszen a mi igényeink is mások voltak akkor, amikor beköltöztünk.

Ezért ki kell emelni azokat a funkciókat, amelyek a célközönségünk számára a legfontosabbak lehetnek. Minél inkább megmutatjuk a térszervezésben rejlő lehetőségeket, annál könnyebben el tudja képzelni a vevőnk, hogy az élete következő szakasza ebben a lakásban zajlik majd. 

EZ MÁR NEM A TE LAKÁSOD

A felkészítés során az első, és legfontosabb szempont, hogy a lakás ne Rólad szóljon. Nem az számít, hogy Neked mi tetszik. Olyan hangulatot kell teremtened, amely a célközönséged ízlését tükrözi és bőven marad mozgástér a vevőjelölt számára, hogy elhelyezze magát az enteriőrben. 

AMIT TE IS MEGTEHETSZ

  • Takaríts ki alaposan!
  • Legyen rend a lakásban!
  • Pakold el a lehető legtöbb dolgot, ami arra utal, hogy lakik ott valaki! A vevő a saját álmát keresi, nem kíváncsi arra, hogyan élnek ott a jelenlegi tulajdonosok. Mindez néhány hét kellemetlenséggel jár, de a megfelelő stratégiával rövidebb idő alatt elkel a lakás. 
  • Legyen a lakás világos, tágas!
  • Mutasd be a helyiségek funkcióit!

A komplex felkészítés során ki kell javítani a hibákat.

A vevő minden esetben felméri, hogy neki mennyi időt, pénzt, munkát kell fordítania arra, hogy ideális legyen számára az ingatlan. Ha kijavítjuk a hibákat, az új tulajdonos sokkal kisebb ráfordítással elérheti a célját. Ezért az értéknövekmény elérése érdekében legalább a kisebb felújítási munkákat érdemes végezni. Ide tartozhat egy tisztasági festés, a konyha és a fürdőszoba részleges felújítása, esetleg a burkolatcsere.


ÖLTÖZTESD FEL AZ INGATLANT!

Ahhoz, hogy meggyőzzük a vevőjelöltet arról, hogy személyesen is megnézze a lakásunkat, a hirdetésünknek ki kell emelkednie a többi eladásra kínált ingatlan közül.  

Az ingatlanvásárlók nagyon sok képpel és információval találkoznak a keresési folyamat során.  Olyan fotóanyagon kell bemutatnunk a lakásunkat, amellyel egy mobiltelefon kijelzőn keresztül is fel tudjuk hívni a célközönségünk figyelmét.

Sajnos az eladók többsége az alapvető dolgokra sem figyel, a kínálat és a hirdetések minősége nem igazodik a vevőkör elvárásaihoz. 

A legjobb eredmény érdekében minden részletre oda kell figyelni. 

Ebbe beletartozik a megfelelő dekoráció, amely otthonos hangulatot áraszt, könnyed, elegáns. Ne legyen túl sok, éppen csak annyi, hogy az érdeklődő el tudja helyezni magát benne.

Soha ne hirdesd a lakás üresen!

Ha egy lakás nincs berendezve, kisebbnek tűnik a fotókon és a valóságban is. Az emberek többsége egy üres ingatlanban nem tudja elképzelni, hogy mennyi mindent ki lehet hozni belőle. Ha üres az eladásra kínált ingatlan, érdemes beszerezni a legfontosabb bútordarabokat és kiegészítőket. A bútor bérlés is egy megoldás, akár komplex csomag keretében is bérelhetsz lakberendezési tárgyakat.


FOTÓK

Ajánlott az ingatlanfotókat olyan profi fotósra bízni, aki kifejezetten enteriőr fotózással foglalkozik. Így biztosan a legjobb minőségben mutathatod be a lakást.

Ha mégis Te készíted a fotókat:

  • természetes, nappali fényben fényképezz
  • készíts sok fotót
  • mutass be minden helyiséget
  • a fotózás során tényleg legyen rend és pakolj el minden személyes tárgyat
  • emeld ki a lakás hangulatos részeit, hogy az érdeklődő már a fotók alapján el tudja képzelni, milyen lehet ott élni


ALAPRAJZ

Képzeld magad a vevő helyébe. Talál egy lakást a hirdetések között, amely a paraméterek alapján megfelelőnek tűnik. Átlapozza a fotókat és nem talál alaprajzot. Így sokkal nehezebben tudja elképzelni, hogy milyen lehet a lakás, sokkal kisebb eséllyel fogja megjegyezni, eltárolni magának. 

A megfelelő alaprajz méretarányos, látható, hogy hol vannak a nyílászárók, mekkora az egyes helyiségek alapterülete, hol van a bejárat, milyen az ingatlan tájolása és környezete. 


Ha home staging szakemberre bízod az ingatlanod felkészítését, akkor egy berendezett alaprajz is készül a hirdetéshez, amely a bútorok méretarányos képét is tartalmazza.


A HIRDETÉS SZÖVEGE

A hirdetésnek minden olyan információt tartalmaznia kell, amely a célközönség számára fontos.  Adjunk tájékoztatást a környék infrastruktúrájáról, a lakásban rejlő lehetőségekről, a felújítás eredményeként megújult burkolatokról, egyéb berendezésekről. Fontos, hogy jól tagolt, könnyen értelmezhető hirdetési szöveget készítsünk.


  A HOME STAGING NEM LAKBERENDEZÉS  

A lakberendezés célja az ott lakók életvitelének, stílusának leginkább megfelelő enteriőr kialakítása, amely minden bútordarabot és funkciót tartalmaz.

A home staging során kívülről kell tekintened a saját lakásodra, azt kell a középpontba helyezni, hogyan tudod megmutatni az ingatlanod legjobb tulajdonságait. 

Egy felkészített ingatlanba nem feltétlenül kerül bele minden szükséges bútor. Egy szellős, világos nappaliban, ahová megfelelő méretű kanapé, fotel és stílusos kiegészítők kerülnek, sokkal könnyebb elképzelni, hogyan „lakhatnánk be a teret”. Inspirációt ad a vevőknek, de megmarad a mozgástér, hogy magukat is elképzeljék benne. 


MIT TARTALMAZ A SZOLGÁLTATÁS?

A felkészítésre fordított összegtől és az elérni kívánt céltól függően többféle szolgáltatás közül választhatsz. Tanácsadás keretében átbeszélhetitek, rögzíthetitek a tennivalókat, de akár a teljes folyamatot kiszervezheted.

A home staging (ingatlanfelkészítés) az alábbi szolgáltatásokból tevődik össze:

  • Piacelemzés, a konkurens ingatlanok feltérképezése
  • Megtérülés meghatározása
  • Feladatok összeállítása
  • Beszerzési lista elkészítése
  • Hibák kijavítása, felújítás
  • Bútorok és dekorációk elhelyezése
  • Fotózás
  • Ingatlanmarketing anyag összeállítás (hirdetés szövege, alaprajz, fotóanyag)
  • Értékesítési folyamat támogatása


Ha szeretnéd megismerni a home stagereket itt nézz körül:

Home staging szolgáltatás

Ha tanulni szeretnél a home stagingről, Dr. Somogyi Patrícia ingatlanbefektető, Home Staging specialista képzéseiről itt tájékozódhatsz:

MSP Home Staging